Rotary Liikeideakilpailu – testaa kestääkö liikeideasi

Tee liikeideastasi arvosteluraadin vakuuttava YouTube -video

Toteuttaminen

  • Videon kesto: n. 2 – 4 minuuttia (4 minuuttia ehdoton maksimi)
  • Videon voi tuottaa vapaasti eri välineillä (puhelin, tabletti, videokamera…)
  • Voit lähteä rakentamaan videota haluamallasi tavalla
  • Huomioi kuitenkin, että videossa tulee selkeästi esiin palkitsemisessa huomioitavat kriteerit

Käytä videollasi vapaasti videoklippejä, kuvia, ääniä, musiikkia ja tekstiä, muista kuitenkin yksityisyyden suoja sekä tekijänoikeudelliset seikat.

Videon aikataulu ja julkaisu

Video tulee olla julkaistu 28.02.2019 klo 23.00

Video voi olla joko suomeksi tai englanniksi. Video toimitetaan kilpailun järjestäjälle jakamalla linkki osoitteeseen: http://bit.ly/rotary-liikeidea

Kilpailun säännöt

Videon lähettäjällä on vastuu siitä, että hänellä on oikeudet materiaalin käyttämiseen sääntöjen mukaisesti ja hän vastaa siitä, että video noudattaa tekijänoikeuksia.

Jos videosta voidaan tunnistaa yksittäisiä henkilöitä, tarvitaan videolla esiintyviltä henkilöiltä suostumus.

Kilpailun järjestäjjillä on oikeus hyödyntää kilpailuun lähetettyjä videoita omassa toiminnassaan ja viestinnässään. Kilpailuun lähetetyt videot julkaistaan kilpailun järjestäjien verkkosivuilla.

Kilpailun voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti ja heidän nimensä julkaistaan Rotareiden sekä oppilaitosten verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Kilpailun järjestäjä  pidättää oikeuden kilpailuun osallistuneiden tuottamien videoiden julkaisuun ja käyttöön valitsemissaan medioissa.

Kilpailun arvosteluraati muodostuu seuraavasti: Leppävaaran Rotaryklubi kaksi edustajaa, Omnia yksi edustaja, Laurean yksi edustaja ja Metropolia yksi edustaja.

Tuomaristo valitsee 4-6 kilpailutyötä, joiden tekijät kutsutaan esittelemään ideoitaan eli pitchaamaan 19.3.2019 klo 14.00. Kaikki kilpailuun osallistujat kutsutaan palkintojenjakotilaisuuteen, jossa voittajat julkistetaan ja palkitaan.

Kilpailun arvosteluraati kiinnittää huomiota liikeidean innovatiivisuutteen ja toimivuuteen. Kilpailussa painotetaan luovuutta sekä ongelmanratkaisutaitoja, kykyä katsoa tulevaisuuteen. Videoissa tulisi esittää ainakin seuraavat seikat:

  • Mikä on tuote- ja/tai palveluidea?
  • Millaista tarvetta tai ongelmaa tuote ja/tai palvelu ratkaisee?
  • Mitä hyötyä se antaa asiakkaalle?
  • Miten erottautua kilpailijoista, mikä on sen lisäarvo?

Jos kilpailuun lähetetty liikeidea ei vastaa kilpailun palkitsemiskriteerejä, tuomaristo voi pidättää itsellään oikeuden olla jakamatta pääpalkintoa.

Paras liikeidea palkitaan 1000 €:n stipendillä ja palvelupaketeilla, jotka sisältävät liikeidean sparrausta ammattilaisilta. Tarvittavan sparrauksen voivat kilpailussa menestyneet määritellä itse. Toiveita sparrauksesta voi esittää jo kilpailutyön lähettämisen yhteydessä. Sparrausta voidaan tarjota esimerkiksi seuraavista asioista:

  • Talousasiat, esim. rahoitus
  • Myynti ja markkinointi
  • Henkilöstö
  • Lakiasiat, esim. sopimukset

Toiseksi ja kolmanneksi tullut liikeidea palkitaan kunniamaininnalla ja palvelupaketeilla.

Lisäksi voittajat nostetaan esiin kilpailun nettisivuilla. Voittajat saavat näkyvyyttä järjestäjien nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Kilpailun voittaja julkistetaan 4.4.2019 klo 13.00 alkavassa Palkintojenjakotilaisuudessa Omnian Lehtimäen toimipisteen auditoriossa, osoite. Tilaisuuden yhteydessä järjestetään YouTube-videofestivaalit, jossa kilpailuun lähettyjä töitä on esillä ja yleisö voi äänestää omaa suosikkiaan.